Jun 30, 2011

Dia yang berbingkai putih





Baru2 nie...aku ade la join satu camping nie...camping pandu puteri...sebut je pandu puteri, aku dah pk cewek2...ye la...laki x lengkap kot tanpa pompuan..sama la ngan pompuan..xkan lengkap tanpa laki...tgh syok2 pk sal awek...kawan aku lak smpaikan berita sedih...mangkok ayun tol la spoil imaginasi aku....mmg kitorang kne handle camping pandu puteri...tapi pandu puteri tunas!!!!

Yeah...terus awek2 cun yang aku byg td jadi 10 thun ag muda...=.=dak2 kecik...dengan erti kata laen dak skolah rendah...ha5...nah padan muke...gatal sgt..

xpe...tugas tetap tugas...pergi la aku menjalankan ape yang dirancang...berkumpul kul 9.00 bro...x sangka aku bleh bangun awal gitu..ha5...tapi sayang bertolak kul 1...care la...janji bertolak...

hari pertama, detik pertama and saat pertama la kot aku jejak kaki kat sana...sepanjang perjalanan tu...aku ditemani seseorang...(texting)...syukur...perjalanan lebih kurang 45 min tu xde la bosan sgt jadinya...setibanya di tempat kejadian....seluas mata memandang...seme dak2 kecik...adek2 comel...he5...sumpah comel..dah lama x handle camping dak2...(Jgn nak pk laen la)...dah hbs cite sal dak comel...kitorang gi daftar sebagai jurulatih...cikgu yang jaga counter tu cun shiot...lepas je daftar...xde aktiviti..

setel daftar...cek bilik yang diorang bagi...wa cakap lu..bilik dia terbaek wooo...(Sepanjang aku camping la)...sampai aku rase mcm gi honeymoon...bilik aircond...siap kipas...pemandangan bleh tahan siot...bukak tingkap nampak tasik...(tapi air hijau...=.=")...katil ade 4...pergh...gabung punya gabung...jadi la sbuah katil double king size...mmg rase cam honeymoon la...tapi spoilnya spuluh org satu bilik...(honeymoon jadah ape....)

Bilik dah dapat...brg pon dah siap angkat...x byk bilang...mase tuk tunjuk hebat...kih5...tiang bendera dipasak abg kewong...(ketua krew)...siap je pasak bendera kitorang...istiadat plak amek tempat...bergaya la seko2...full uniform wa cakap lu...depan dak2 wat istiadat...seme yang...pandang mesti kagum...nampak betapa bagusnya kitorang nie...ha5...tapi sayang ikatan bendera agak longgar...naseb bek nick yang kacak nie sempat selamatkan keadaan...kih5setel istadat yand di-lead meer (adek angkat aku)seme masuk bilik and berborak kosong...huhahuha sampai puas...din and akim set barang gi mancing....nick plak pening kepala...so tido la jap...he5...petang tu kitorang ramai2 berkumpul depan campsite and berborak...sempat la gop aku panjat pokok...dari bwh nampak rendah...dah kat atas...mujur x basah suar...ha5...

turun je pokok...datang cikgu bahagian aktiviti...dia cakap "Saya cikgu Nora"...pastu dia ajak jalan2 cari trek...dia cakap "saya nak track panjang, lalu kat hutan, and menyeronokkan, baru la adventure tuk dak2"....cari punya cari...last2 jumpe...tapi nak boleh ke jumpe...besah gak la ketiak tu...bila dah jumpe je track tu...cikgu nora cakap "Bahaya la tuk dak2..."...geram2 je aku nak shoot...td nak itu ini...dah bagi byk bunyi...lepas berbincang ngan abg kewong...ketua krew aku yang kacak tu...(mata pandang atas, tangan atas bahu =.=") dia pon bersetuju.

petang tu kitorang duk mlepak dalam bilik....badan bau x yah cakap la...cari trek punyer cite...kaki lak berdarah seko2...cik pacat punya penangan...rehat and berborak sal mende2 yang patut la...sal trek and segala bagai...then datang cikgu nora ag skali...dia ajak makan...terkejut aku tgk lauk...puas hati siot...pelbagai...sampai kelabu mata aku nak pilih....sorang2 ambik nasi mcm bukit...dah lauk sedap...org gile je lepas rezeki...

malam tu bermula la mesyuarat aktiviti...cite sal mnde yang nak kene wat sok...and masa tu la aku ternampak si dia yang berbingkai putih....
bersila di lantai...mungkin nak beri ruang tuk kitorang meeting kot...tekun duk ngadap ke lappy...tgh wat buletin tuk pandu puteri...org nyer comel...kulit putih mulus...and pakai spek bingkai putih...aku duk usha2 minah tu....org cantik...adat la kan...jantan mana xnak pandang gurl yang tarik perhatian dia...seronok duk pandang...smpai x sedar sal meeting...hik5...pastu dia pandang aku...nah kau...kantoi lah pulak aku duk ngusha dia...cepat2 aku pandang belakang...nampak plak cikgu cantik yang jaga counter daftar td...Wo0o0o!!!!rezeki....pandang dia lak...then dia pon perasan gop aku pandang dia...suwey!!! aku senyum...then wat2 cam fokus kat meeting....ha5...meeting jalan cam biasa...dah siap dpt briefing...kitorang chaw masuk tido....(tido la sangat)...tapi sebelum blah tu..sempat la gak usha awek td..ha5...nak takut pe...bukan dia sedar aku pandang dia...kih5...kantoi td je kot...ha5

hari kedua plak...
aku bertugas tuk krew aku...x yah cite sal tugas..coz aku mmg "CEMERLANG" dengan tugas..ha5...berkawad sikit awal pagi tu...pastu masing2 berpecah gi tempat masing2...ye la...aktiviti byak...so kitorang berpecah la...aku ngan akim with ciepot and dayah...(adek angkat aku la) jaga bahagian ikatan...woho0o0o!!!cikgu yang aku cakap comel tu jaga ikatan gak...bahagia hidup...tapi akim ag bahagia..coz dia ag ske cikgu tu..he5...kira2 4 jam mengajar adek2 comel nie...mcm2 kerenah aku tgk...tapi comel tetap comel...kerenah yang innocent...bukan nak mengejek or perkecilkan kite...tapi kerenah berlandaskan sifat ingin tahu... ^_^ gembira gak la ngajar diorang...and yang best kan...meer adek angkat aku tu...dia handle aktiviti jalan lasak....and dia bawak satu khabar gembira kat aku...pasal si bingkai putih...meer cakap jap ag dia btaw berita gembora tu...tungu punya tunggu...dia pon btaw aku yang nama si bingkai putih tu "NANA"...kepala hot dia brita gembira....ya allah...kuatkan semangat aku...(cheh...koya jiwang la ko nick...)

Masuk ke sesi petang....kalau ikut pada meeting smalam...yang aku dgr x dgr...petang aktiviti dia sal pertolongan cemas...so bertemankan si daus (adek angkat aku)...aku mengajar daerah pekan sal pertolongan cemas...petang tu plak...aku jadi juri tuk pertandingan pertolongan cemas...waha!!x sangka yea aku dpat jadi juri..thx gak pada abg kewong (abg angkat aku) coz rekomen kan aku...setel je keje...mcm biasa la..msuk bilik..mndi...rehat...borak...dapat panggilan tuk makan...kitorang gi makan...lauk macam biasa...x menghampakan...best gile wo0o0dinner hari tu bapak special siot...ikan patin masak stim...wa...best gile...and lagi best...akim kene basuh pggn...coz denda atas kecuaian dia...(padan muka...NAH RASAKAN...ha5)

siap je makan..kitorang masuk bilik...tgh bosan2 aku pon melalak la karoke dlm bilik tu...jerit punya jerit...nama nana aku jerit2...x ingat la plak kat camp tu ade gak nana (si bingkai putih tu la)

malam tu, aku dapat pluang bermesra ngan adik2 tunas puteri nie...si bingkai putih ade kat depan...ngajar satu dua lagu kat adek2 tunas puteri nie...then sampai plak turn geng2 aku...kitorang wat la pe yg bleh..yg terlintas masa tu...ajar game and macam biasa la...aku try tarik perhatian dak2 xomel kat depan tu...seronok gile kot...men satu dua permainan and ajar satu dua tepuk...paling best bile aku ajar diorg tepuk "I LOVE U"...mula2 kitorang wat kat adek2 comel tu....then suh diorg plak wat kat kitorang....pergh wa cakap lu...kalau ag spuluh thun...diorg wat mnde sama kat kitorang...ade lembik x lepas nak berdiri....ha5...then malam tu gak ade meeting ag..tuk hari sok...and nak tgk pe yang perlu dibaiki...sebelum bergerak ke meeting tu..sempat la aku bertentang mata ngan si bingkai putih nie...time nak pulang microfon kat dia...waha!!first time tentang mata...tgkap suka siot...(tangkap ske je..bukan tangkap syg or tgkap cintan)...dia senyum kat aku...pastu ade gak la cakap mnde sikit...tapi aku x dgr..coz asyik sgt pandang dia...(padahal dak2 kat keliling bising...=.=")


hari ketiga muncul...aku ngan org yang sama still ajar ikatan...hari ketiga nie mmg best untuk aku...ha5...sesi pertama mengajar dari kul 8 sampai 10...kalau semalam akim happy coz dpt mengajar sambil cikgu yang dia ske tu tolong..hari nie kitorang mengajar...and diperhatikan si bingkai putih...chewah!!!control macho aku sial mengajar...kih5...koya nak tarik perhatian...tapi sebab duk koya control macho sgt..ntah mnde2 la yang aku ajar...dari duk control macho, bek aku utamakan adek2 kat depan aku yang nak blaja...

stop control macho...stop jadi koya...and aku fokuskan pada ngajar ikatan...best2 ngajar kan...tetibe ade la sorang dak kontijen kuantan panggil aku..."Abg Nick...camni ke???" comel je suara...aku x tgk pon muke yang tnyer tu...terus aku tgk ikatan yang dak tu wat..."salah tu dik...meh wat skali ngan abg k..." aku angkat kepala tgk muka dak tu...memori datang wa cakap lu...aku rase cam kene langgar ngan trelar...muka sebijik ex aku...masa first time aku jmpe dia kat SABS...dak tu angguk kat aku...aku lak cam terpana tgk dia...ha5...bengong tol...pastu bermula la sesi mengajar dak tu...si bingkai putih dah hlg ntah ke mana ngan membe dia...mampos la...utamakan tugas...(bapak bgusnya aku nie...he5)

masih hari ketiga...sesi kedua mengajar...kul 10.30 smpai 12.30, tempat mengajar ditukar coz tmpat sblm nie nak guna tuk latihan...jmpe si bingkai putih masa aku mula2 nak start ngajar..pastu dia hlg ntah kemana...tgh syok2 ngajar...dia dtg and jmpe si ciepot...din and akim ade kat area tu gak...si bingkai putih nak blaja ikatan bunga geti...ciepot and akim aku tgk dok ngajar dia...aku teruskan ngajar adek tunas puteri...sama mcm sebelum nie..mcm2 kerenah comel bleh aku tgk..yang lawak pon ade...ha5...tgh best2 ngajar si ciepot panggil aku..."uki...ajar nana nie bunga geti...dia nak ikat bendera" ringkas je permintaan, aku pon gi la...pegang tali and aku mula la wat ikatan..depan dia..tapi yang bodohnya...tangan aku ketar...siot je...pastu bleh plak si dayah nie gi tegur...segan aku depan si nana tu..naseb bek dia ok je...dah siap ajar...dia pon gi la ikat bendera dia...aku pon teruskan mengajar...

petang tu..tgh best2 makan dadih...dengar suara pian pggl aku...tgk dia,akim,nana,and sorang cikgu ade kat tiang bendera...aku gi la...nana mintak ajar cara ikat bendera...aku ajar la...ape ke gila ikatan tuk smbungkan 2 tali, nak guna tuk ikat bendera... =.=" ...dengan pengalaman dan sedikit ilmu...saat romantis tercipta (CHEWAH!!!) mase aku ngajar ikatan tuk ikat bendera pada tali....sebelum kitorang blah...nana and cikgu tu ade mintak tolong tuk sok...aku x janji pon tkut xleh nak tepati...malam tu kitorang tgk malam kebudayaan bertemakan bollywood...and dinner ala buffet...syok woo...daging panggang and ayam bakar...nasi goreng and air oren...best2...

hari terakhir...hari keempat...kitorang bgn awal and wat istiadat...siap je istiadat...aku terus gi kat nana..masa tu dia ade kat tiang bendera dah...tgh nak ikat bendera...aku tolong la mne yg bleh...and sempat la snap pic ngan dia skeping...he5...peluang..jgn lepas...he5...(sory...xleh nak upload...xde plak mintak kebenaran ngan dia tuk upload)

siap seme tu kitorang bersedia tuk kedatangan tengku puan pahang...then lepas tu makan...siap makan kitorang lepak dlam bilik berborak ngan haji basri...and masa tu pian btaw aku...dia ade num nana...nak gak mintak..tapi ntah...hubungan kat campsite biasa bertahan selama kite kat tapak camp je...pastu senyaP la...so malas la...klu dpt FB dia ok gak..he5...

siap je berehat...kitorang berkemas tuk balik...sebelum bertolak balik tu...sempat la gak aku balik ke bilik...alasan nak wat double check..padahal aku nak cakap bye kat si nana tu...mne tahu bleh borak jap...tapi hampa..bayang dia pon aku x nampak....

sebelum bertolak...skali ag aku dpat peluang...aku masuk blik ke campsite...tolong dayah angkat beg...niat kat hati mcm tadi la..tapi hampa gak...biar je la..so kitorang pon bertolak balik...

pape pon...camping kali nie mmg best...makan mewah and tempat tido pon selesa...adek bradik yang sporting mcm biasa and adek2 tunas puteri yg comel2 and byk kerenah yang kiut miut...^_^

No comments:

 
;