Jun 24, 2011

When its turn to reality

situasi satu

Aku ada awek paling cantik kat dunia...kalah model...
aku ade duit yg banyak...kalau dikumpulkan seme skali...gunung everest pon kalah...
aku hidup dengan penuh keseronokan...semua org phm aku and thu pe yang aku x ske or ske...
ok...terus terang tu mimpi...lebih teruk lagi angan2...

situasi dua

aku ade sorang awek yang ok...cantik bagi aku mungkin tidak bagi korang...sedap mata aku memandang...aku xde la kaya...tapi duit aku cukup tuk keperluan aku dan kalau kumpul sikit sebanyak...lepas la aku nak beli hadiah tuk orang yang aku sayang...hidup aku x la seindah fairy tail...ade je masalah yang aku hadapi...x seme org ske aku...and x sme org benci aku...
ok..yg tu terus terang hidup...

tapi tu time kite tgh senang...time semua menda berjalan mengikut haluan yang tidak membelenggu kita dan tidak menyenangkan kite...suam2 kuku gitu bak kata org...
ok...yang pasal situasi satu tu...terang la kan thu tu seme sekadar angan-angan...sekadar mimpi je...mne ade org yg hidup sempurna macam tu...awek ko paling cantik???kalah model???bro...nabi yusuf, org tgk dia smpai terpotong jari sendiri pon x sedar...bleh ke awek ko wat camtu???blah la~...duit byk???duit mak bapak...ape nak kesah...blagak la ko...dah keje??kaya???well...duit nafkah tuk anak bini,zakat,income tax segala bagai lagi la...ko xyah nak belagak sgt la...so xyah la cakap panjang sal mimpi tu...coz nama pon mimpi...terang2 la mende tu xkan terjadi kat kehidupan sebenar...

skang kite amek situasi kedua...seme org akan rase situasi nie...klu x seme pon separuh2 la...manusia x sempurna...mungkin allah dah tetapkan jalan hidup kite x rase seme...so x rase seme la kite...adab hidup manusia la kan ade naek ade turun...datang senang bersama susah...betol x???so tgk situasi ketiga kat bawah...

situasi tiga

awek yang aku sayang sangat dah tinggalkan aku...gurl yang aku ingat dah sangkut kat aku rupenyer x...duit aku xde...nak beli rokok pon henjut duit tabung...hidup aku x seindah dulu...kawan yang slalu ade dengan aku dah blaja jauh...yang dekat pon hilang ntah ke mana...

bila ko dah tentu dapat situasi ke dua...ko mungkin akan dapat situasi ketiga...mungkin k...ade yang rase ade yang x...pada yang tak tu...TAHNIAH untuk anda...hidup anda dah selangkah menuju ke arah kesempurnaan yang x terlihat...or mungkin skang bukan masanyer lagi...he5...

okeh...bile keadaan dah jadi mcm tu...korang rase yang mana satu memori dan mane satu fantasi???kebanyakan org...KEBANYAKAN....kebanyakan orang mesti akan terperangkap dengan masa silam mereka...which is fantasy la...bile bercakap pon mesti akan ade "kalau dia bla bla bla"..."kan best bla bla bla"..."dulu mesti bla...bla...bla"...kebanyakan org yang aku jumpe...mesti macam nie...x yah cakap org lain la..aku sendiri pon mcm nie gak...

so kat sini kan...aku nak share sumthing...Fantasi itu indah...dan realiti mmg menyakitkan...tapi ape kate korang try cari sedikit erti keseronokan dalam realiti dari terus terperangkap dalam dunia fantasi...

okeh...bile kawan bagi nasihat..."cakap mmg senang coz ko x rase"...tu la ayat yang slalu gak ar aku dengar...what the TUT...sampai bile ko nak jatuh tersembam makan tanah???x kenyang ag dok makan tanah ulam rumput???

awek tinggal ka???so what...klu ko x wat pape...its her lost bro...klu salah ko..PADAN MUKA...NAH RASAKAN...x yah nak sedih2...x yah nak nyesal la mende tu jadi...ko yang bodoh gi wat...bersyukur la at least ko dapat pengalaman...bleh dimanfaatkan kat masa depan...
gurl sangkut x sangkut???at least u try right???klu dia xnak gak...watpe nak buang masa terhegeh-hegeh???dari jadi bajingan yang menyemak kat mata dia...baek ko blah...dia xnak xpe...ade org len yang nak...just bukan masa tuk org tu sampai ag...so for the mean time...baek ko layan hidup single...bukan teruk sgt single...x mati la bro~....
xde duit....ok nie masalah lazim pada student la...yang mana family x berada...oke..xde hal ko xde duit...hidup biar mudah...xde duit jgn kuar...duk stempat...elak xtvt pakai duit...dari gi wayang...ko gi joging...dari gi lepak kat coffee street...ko gi tc lyn wi-fi free...kan mudah...
kawan ko lari???yg gi jauh sebab blaja tu lain cite la...fon ade kan...contact la sikit2...xyah hari2 pon xpe...janji ko thu khabar berita sikit2 dah la..tapi kalau duk dekat tpi nak jumpe pon payah...call x berangkat,mesej pon x reply...dtg bile ka diperlukan...go to TUT la ngan org camtu...klu dia panggil diri dia kawan...xpe..tu cara dia berkawan...jgn ko dah la...cari kawan laen...x pon stay ngan yang mana ko tgk betol ka bleh panggil kawan...jgn sebab dia beli ka,ka anggap dia kawan dah la....

so ur fantasy ends...try not to run from reality...try to adapt to it...its not that bad...mungkin menyakitkan..tapi ingat...Allah xkan uji kite kalau kite x mampu tuk hadapi ujian tu...
If u dont go after what u want...u will never get it...If you dont ask..then the answer is simply no...If u not moving fowards...than u will always be at the same place...
thats all for today...lalalalaal~

No comments:

 
;