Jun 24, 2011

Kawe kecek klate

Okep...tgk post entry kali nie...
aku pon excited nak menaip sal post kali nie...

aku slalu la dgr org dok bercakap...
org klantan nie gitu...org kelantan ni gini...
canmi la...aku bagi satu dua situasi yang aku ingat k...
bagi nampak sikit keadaan...

teksi....
mamat A :- driver teksi tu kurang ajar gile...biasa kalau macam tu org klantan je...x sedar diri cari mkn kat tempat org...or klantan mmg gitu ar...seme geng2 sama je...koya tunjuk gedebe...
mamat B :- haah~


masalah family...
Mamat A :- org klantan penah wat camni camni camni kat family aku...mmg aku benci ar org kelantan...
mamat B :- org klantan mmg macam tu...

sosial...
Mamat A :- huh kelantan, nama je serambi mekah...tapi dak2 pakaian seksi nak mampos...
Mamat B :- haah...btol...

aku sendiri dilahirkan di kelantan tapi dibesarkan kat sini...
so korang tentukan la aku org mane...
aku sendiri pon bukan baik sgt...
x lari dari dose...tapi tu x bermakna semua org kelantan jht...
ade gak yang baek...

yang ade sebab nak benci tu biasa la kan...tapi yang luar biasa nya...ada gak yang aku jmpe dia benci kelantan...tapi bile aku tnyer sebab ape dia xleh nak jawab...bodoh ke ape...=.=" benci tanpa sebab...aduhai...malangnya diri kau...ade plak yang benci sebab ikut membe...yg tu lagi la...kalu membe dia terjun bangunan...ade dia ikut agaknya....(faktor dia masih berotak masih diambil kira)

okeh..tu antara situasi yang kite boleh lihat la...nama kelantan diburuk burukkan...men cakap ikot sedap mulut je...ye la..dia la yang perfect kot...xde pakai seksi-seksi...ko mungkin perfect la kot...tapi akal ko pendek...pendek sgt la...try ko pk....yang duk wat hal tu sorang dua...yang ko nak gi cop satu kelantan tu asal???dari ko dok cop "ala org klantan..."asal ko x cop "ala org malaysia..."x pon "ala org bumi"...

aku x paham betol la...asal gedebe je...cop kelantan...asal kureng je cop kelantan...asal kelantan je cop itu...cop ini...itu x baik...ini x baek...mat kelantan mat bunga...minah kelantan lupa diri datang bandar...itu la...ini la...wake up la bro...mat bunga bukan kat klantan je la...kat mana2 ada...lupe diri tu bukan minah kelantan je..mana2 pon bleh jumpe...

bukan seme org sama...sapa kau nak cop itu ini???ko dok cop sana sini..habis ko tu plak???korang duk benci2 org kelantan...coz dia ade wat hal...dah kalau yang wat hal tu org negeri ko...ape cite???pandai lak ko cop atas nama kan...reti plak...hadoyh...

bukan seme org sama la wei...klu ko ingat org klantan nie jahat sgt...hina sgt...keji sgt...try ko tgk blik...aku amek contoh sorang k...Khairul fahmi...seorang pemain bola sepak malaysia yang datang dari kelantan...wei..kalau betol la org kelantan tu teruk mcm yg ko kate kan...aku x rase la dia nak fly sana sini nak save bola...xde nyer dia nak hempas hempas badan atas tanah coz nak naikkan nama malaysia...nak naekkan mnde yg slama nie rakyat sendiri x pernah nak pandang...(ade la gak la yang pandang...tapi x seramai skang....)


Itu dia mamat yang aku maksudkan...X kenal???search google

ye mungkin ada segelintir rakyat kelantan yang teruk...SEGELINTIR bukan seme ok~ so next time...watch ur language bro...yang teruk or jahat...itu dia..bukan rakyat kelantan...yg ko nak marah ke...ko nak benci ke...tu org yang wat hal ngan ko...bukan rakyat kelantan...coz ade gak rakyat kelantan yang baik...korang dok cop2 camtu..korang secara x lansung dah sebarkan fitnah...(dengan meletakkan prasangka buruk pada org lain)...korang thu kan hukum mnde kan???x yah cakap la..

--> Check this out <--

so just want to make it clear here...bukan semua org sama...org jahat, org kurang ajar, orang dedah sini dedah sana boleh datang dari mana2...kalau betol ko nak wat dose ngan kutuk and bukan wat pahala ngan tegur...korang kutuk la dia...jgn la kutuk negeri dia...jgn la guna ayat "Orang kelantan" coz ianya membawa maksud "rakyat kelantan"...kalau kutuk negeri..thats means ko kutuk semua org kat sana...sedangkan ko sendiri pon x knl rakyat kat sana....

so...peace no war...aku xnak cari balah..aku xnak cari gaduh...aku just nak nyatakan pendapat aku...x bermaksud nak menyinggung mana2 pihak...

untuk semua...bukan kepada mereka yg duk kutuk kelantan je...
renung renungkan~

No comments:

 
;