Jun 2, 2011

Suatu Perbualan

P/S : warna merah mesej dari aku...and warna biru mesej dari dia

Jumaat...
aku terima satu panggilan telefon...
tapi sayang hanya jasad yang berada di sana...
aku dibuai mimpi dan terlalu lena untuk terjaga dek deringan telefon...
terjaga aku dari tidur...
seribu satu persoalan bermain di fikiran...
"PA call aku...nape eh...??"
niat untuk menelefon semula terbantut apabila suara seorang gadis manis suh aku topup...
ngok~

Jumaat bergerak ke sabtu...
diganti ahad...akhirnya pertanyaanku terjawab...
panggilan telefon yang meminta aku untuk memberitahu seseorang...
yup seseorang...tentang masalah pembelajarannya...

Akal ku berfikir...
ini satu2 nya peluang tuk aku gagalkan dia...
diamkan berita ni and dia terus x daftar short sem...
means sem depan dia kne amek seme subject blik...
ha5...akal jahat berselirat dalam minda...

Malam menjelma...
buah fikiran yang jahat disangkal gerak hati...
terasa sedikit kasihan...SEDIKIT ok...
lalu aku capai telefon bimbitku...
dan secara ringkas aku menghantar SMS...
seringkas ringkasnya...

dipendekkan cerita...
akhirnya niat aku terbantut...SIOT!!!!
berita telah disampaikan...
aku try follow up dan aku dapat thu dia sempat menyelesaikan masalah tersebut...

satu soalan ringkas darinya...
"asal ko gong sgt skang???...3 kali aku ajak makan mcd ko kate bz...klu xnak kawan sudah...ko cakap ko kawan ngan aku bukan sebab adek aku..."

aku elak dari menjawab soalan tersebut...
dan dibalas
"Aku tnya x jawab"

menyirap darah dalam badan...
aku cuba tuk kawal...

balasan ringkas dari aku
"waktu aku break ngan adek ko...kte still ok kot...ntah...mungkin aku thu mnde yang x patut..."

aku cuba tenangkan diri...
geram marah dan sedih bercampur baur...
segala memori yg dapat aku lupakan...
kini datang menerjah ke setiap pelusuk ingatan aku...

balasan yang aku terima sungguh aku x sangka...
"Sampai bile nak diam...ade problem face la...mmg aku pon bagitau adek aku sal ko ngan eton...aku sian kat adek aku ko wat camtu...ko plak share ngan aku...aku abg dia..aku panas jugak dengar....adeh..mungkin klu ko kat tempat aku ko akan faham kot..."

sumpah aku geram gile...
mmg sah2 dia lupe sape yang dorong aku...
mmg sah2 dia lupe sape yang ajar aku...

"Ha5...nape lepas aku break ngan eton bru ko nak bitaw dia???hebat...nape ko tuduh leen bile aku tnyer ko dulu???nice...skang ko dah jadi abg yg baek eh???TAHNIAH...n nape ko dorong aku...nape ko ajar aku wat mnde2 tu dulu bile ko tahu ko akan panas???pelik...tapi x pe la...klu aku bijak sikit dulu...mesti seme nie x jadi...klu aku x naif dulu...mungkin aku akan happy skang...^_^"

Smiley ringkas aku berikan...
untuk menutup marah di hati...dan mengusik dia sedikit...ayat pon dah pedas aku bagi...

Balasan yang aku terima agak memeranjatkan...
"yela...aku rase aku dah betray ko la mase tu...sbb tu aku cakap mcm lin yg wat...coz aku kesian kat ko...haha...aku x deny la aku yang salah beb...sory la...aku ngaku aku salah...aku mintak maaf la...pape thanks bitaw sal modul tu"

FCUK!!! dia tuduh org len sebab dia kesian kat aku???
BODOH ke APE!!! dah la minah tu awek sepupu ko BANGANG!!!
ko mmg PENTINGKAN DIRI!!!

Mmg aku marah...alasan diberikan macam aku x berotak...
ringkas aku balas
"Psl modul tu terus terang aku doakan ko fail...and aku xde niat pon nak bitaw ka sal modul tu...tapi entah nape la aku naif + bodo sangat aku gi bitaw ka..tapi x pe la...ko thu x...kawan yg bek akan simpan rahsia kawan mereka...sal maaf tu...sory...u cost me DAMN TOO MUCH this time...bagus la ko thu ko salah...hope aku la orang terakhir ko wat camni...anyway...gudluck on ur study...and TAHNIAH coz ko dah jadi abg yg bek tu EX aku..."

Mungkin dia marah dengan balasan aku...
"ok la...ko pon sama..study elok2...jangan ingat seme ko taw...x sangka plak ko camni...aku datang ngan baek nak setel tapi xde hal la...thx taw tuk seme...sory la..sume org wat salah..at least aku ngaku salah aku..."

ko nak jage hati sendiri or what???
at least aku mengaku???
ape maksud ko bro???plz...aku tol2 x phm...at leas aku mengaku???
lepas ko tunding kat org len???...ko still nak cakap camtu???
lepas setahun mnde tu jadi???...ko still nak cakap camtu???
lepas ko berlakon depan aku selama setahun???...ko still nak cakap camtu???
lepas ko tgk air mate aku mengalir depan ka......ko still nak cakap camtu???

owh man...
aku balas
"mmg x seme aku thu...and x seme salah ko.ko mengaku...and ko dtang cara baek???HACHOO!!! sory..alergic to BULLSHIT...n mmg la org wat salah...tapi xde la makan mase sampai setahun tuk mengaku...xde la sampai salahkan orang laen atas kesalahan sendiri...mmg byk yang aku nak cakap..tapixde guna...coz bile pk blik...ko x salah pon...aku yang salah...aku cukup bodoh...tuk bertindak tanpa fikirkan akibat...^_^...adat manusia la slalu salahkan org...ko x yah mintak maaf..aku patut ucap thx and ko just jwb welcome...coz klu ko x wat camtu...aku xde pengalaman sal seme ni...and aku xde nasihat tuk share kat adek2 angkat aku and paling teruk...smpai sudah aku akan sorok sumthing yg teramat teruk dari sumone yang PALING aku SAYANG..thx bro...walaupon mrh and sakit...TAPI TU YANG TERBAEK KAN???"

dia membalas ringkas...
"Ok la..pape pon sory la zuki...aku pon x cakap aku betul...n ko salah...ntah la.."

api dalam hati x padam ag...
aku sedar..dia seorang kawan...salah seorang ahli crew aku..
yang aku anggap sebagai adek bradek sendiri...
aku balas...
"aku x thu nak benci ko or what...ka ade cakap td kan...try duk kat tmpat ko???sebelum aku wat camtu...try ko duk kat tmpat aku...ex aku cakap UKI DAH MATI...YANG ADA SKANG JUST SETAN BERTOPENGKAN UKI...ko syg awek ko kan???try ko byg ko hlg awek ko and dia cakap camtu kat ko...ape ko rase???to be honest...aku kwan ngan ko bukan sebab adek ko...aku ANGGAP ko mcm ADEK aku sendiri..sbb tu aku bwk ko masuk crew aku..kat situ seme adek bradek aku...just aku x sangka la mnde camni jadi...and jadi kat aku...ko pk la k...lepas break...aku tinggal crew aku SETAHUN...aku x leh terima mnde yang jadi...I LOST EVERYTHING...and baru2 nie aku try tuk aktif blik...MENITIK AIR MATA AKU waktu aku nak pakai SKAF....EX aku plg BANYAK BERMAIN DALAM FIKIRAN...KEDUA KA...aku x thu camne ka TERGAMAK...tapi xpe la...aku thu ko wat pe yang ko rase perlu...EVEN THE PRICE IS ME ^_^"

panjang aku balas...
berkaca mata taip mesej tu...haish~
masih ade balasan dari dia...
"Actually aku rase aku dah betray ko...aku cube tuk tolong ka nanti k...tapi aku x sangka satu je...ko doakan aku fail modul...aku ingat ko mmg nak tolong aku...sory la...aku tolong mne yang mampu..."

FCUK!!!ape ko ingat kitorang ni barbie doll ko ke???
nak pisahkan and rapatkan ikut sedap ka je???
aku balas ringkas...
"Xyah la...its would only cut deeper,,,so skang ko dah daftar kan??ape kate ko buktikan yang doa aku tu xkan termakbul...prove sumthing to me..."

"Dah...dah settle td sal modul tu...balik nanti aku slow talk ngan dia..pastu lagi satu...aku x tau lak ko syg dia camni...sbb tu aku plik..kalau ko syg,ko x sanggup wat camtu...pastu ko pasang 2 plak tu..."
dia membalas...membabi buta...dia dah lupe ape yg berlaku...
bercakap ikut sedap mulut dia je...

aku cube bawa dia ke masa silam...
"aku break ngan dia masa tu...aku ade bitaw ka...^_^ dah la...xyah la...slow talk ngan dia...dia dah ade hidup dia sendiri skang...skang buktikan kat aku yang kite ramai2 bleh grad skali...klu x..xde gune aku tlg ka kali nie..."

terus terang aku cakap...aku x doakan ka fail...tapi aku cakap aku doakan ka fail...coz aku thu ko akan berusaha bile org pandang rendah pada ka...dah 3 sem aku jadi lab partner ka...aku agak biasa dengan cara ka...mmg aku MARAH ka...tapi aku x BENCI ka...just aku xleh terima lagi ape yang ka dah wat...walaupun mcm tu...aku harap sgt ko dapat setelkan seme subject yg ko carry...and kite sama2 pgg diploma waktu grad nanti...PEGANG DIPLOMA PADA HARI YANG SAMA...tu yang aku nak...aku harap...lepas diploma...kite xkan berjumpa dah...cukuplah dengan pengalaman yang kite masing2 terima...^_^

No comments:

 
;