May 6, 2011

Brotherhood.....

Assalam....
aku terase nak berblogging.....
tapi rase malas plak nak menulis....
he5...
nak try care baru la plak....

kali nie aku just nak upload gambar and describe je mende tu....
coz klu aku nak cite ape yang brootherhood aku wat...
byk...10 hari pon x ckup...

he5....so..enjoy k

First....kitorang gi men air terjun..
walaupon x seberape caranya...
tapi keseronokan yang kami dapat tiada tandingan...ha5



baru sampai ke tapak...
tapak paking baru...ha5


Waktu nie kitorang baru sampai...
baru paking kete...
bayaran sebanyak rm2 dikenakan atas sekepala...
so sebelum berjalan pergi ke tapak air terjun..
sempat la gak kitorang snap satu dua pic..he5


Sesampai je di tempat kejadian...
mende yang first kitorang buat...pasang khemah...
and the melantak...aka makan...
sepertimana yg korang bleh tgk...khemah kat sblh tu khemah kitorang...
and kitorang ramai2 makan kat sblh khemah tu...
depan kitorang air terjun and bapak ramai cewek2 cantik...
and x sedar diri islam kot...pakai macam mat salleh....
x cukup kaen...
klu ditegur...mesti jwb feshen...ha5

Ok...
nama manusia nie meer...ha5...
nampak kebulurkan...santapan kami kat sana sekadar nasi bungkus....
sekadar mengalas perut...
coz tujuan ke sana tuk berseronok...
tuk mandi manda...bukan tuk makan...ha5


P/S :- Perhatikan bucu bawah belah kanan!!!!


Setel makan...
kitorang jalankan aktiviti seperti yang dirancang....
MANDI!!!!
kerje kitorang mudah....
tgk ramai2 org kat situ...
kitorang pergi kat batu yang kitorang berdiri tu...
then kitorang lompat...ha5...
kosong tempat tu wa cakap lu...kah5....
seronok gile men lipat...

P/S :- kat bucu bwh belah kanan tu abg angkat aku...ha5...dia nak amek gambar time lipat...tpi kamera x sempat tngkap...tu yg kitorang enter-frame tu...ha5


Yang ni plak pic sblm balik....
masing2 nak tukar baju basah....
yg mamat seko nie plak ntah layan stim ape pon aku x thu...he5...

Waktu nak blik tu...
kete la plak rosaknyer...
ha5..minyak hitam leaking...
naseb bek x berasap enjin....

waktu nie aku rase seronok sangat....
betapa rapatnya kami dapat dirasakan....
kesusahan sama2 kami share....
yg penting seme dapat kegembiraan...

dan buat seketika...
minda aku tenang...
dengan kehadiran alam...dan kehadiran korang...
kalau org kate diorang ade berlian...
aku bleh cakap aku ade berlian berintikan emas....
senang cakap...aku nyer brootherhood ag best ar dari korang nyer...ha5...
(seme org pk gitu =.=")

Yang ni plak kek....
mesti la korang taw kan...kek...
tapi bukan sebarang kek...

nie kek hari jadi aku....
suprise....dibuat khas tuk aku...
aku pelik gak nape la ramai sangat dak2 nie ajak gi dinner....
persoalan aku terjawab bila nyanyian hpy bday bergema time aku men BB qayyum....
nak menitik rase air mata....
terkejut + seronok + terkesima,,,,seme ade la...

ha...the best thing bout this cake is...
beberapa minggu sblm tu aku ckap la nak makan baskin robin...
and ape yang aku dpt...
kek tu...dua2 kek tu....yup...dua2...
merupakan kek aiskrim..dari baskin robin....
gembira aku...nak menitis rase air mata...

thx sgt2 pada :-
dore...coz plan mnde nie...
predad...
meer....yg bagi aku hadiah cerut...ha5
qayyum....
din....
fisha...makwe dore yg bleh masuk kepala...
abg...adek kepada fisha...(mesti png kan)
maria...awek abg...
adek....adek kepada abg dan fisha...ha5

png kan...bace je la...
agak2 free korang phmkan la...he5

walaupon x dpt ape yang aku impikan...
tapi ini dah lebih dari cukup....
^_^


Aktiviti kitorang ag satu is VIGIL....
merupakan satu proses pertukaran dari dak sekolah hingusan kepada kelana...he5
kat bwh tu unggun api....yang aku hasilkan....
lama kot nyala...
besar dan megah kan...mcm aku...ha5


okeh....
tuk pengetahuan korang...
api nie digunakan waktu campfire...
campfire tu satu ritual perpisahan bagi pengakap...
kitorang akan bersuka-ria....
and buat beberapa persembahan pada malam tu...
seronok...
^_^

nie lak qayyum....
mentee aku....
aku mentor dia...
aku thu...berbza kan...
dia gemok...aku kurus...dia huduh aku kacak...
ha5...tapi jgn ko kutuk...dia anak buah aku dari f1...
aku sayang dia...sangat sayang...mampos ar ko nak cakap aku gay ke ape...
tapi yang aku pasti...dia ag bernilai dan korang x thu ape2 sal kitorang...


skang dah jadi rakan seperjuangan aku dalam layar kelana...

waktu ni kitorang tgh wat backwood...
yg x thu mnde tu adalah masakan hutan...
menu kitorang xde la gempak...
sekadar bleh makan je la...

menunya..:-
Ayam KFC...(rese sebijik dowh)
bubur nasi dalam buluh....
teh buluh....
roti lilit perasa planta....
telur rebus dan goreng....
and last but not least...
air limau resepi aku...ha5...
terbaek sial...

yang nie plak antara geng2 aku la...
yup muke seko2 mcam penyangak...
selekeh sgt...
coz waktu nie msg2 penat wo...
kerja x brenti....

klu x caye..try jmpe kitorang time dinner...
leleh la korang...ha5...

last la aku nak share...
buat kali nie....
mlm sebelum camping st thomas....
kitorang 3 org overnite...
aku...predad...and qayyum...

malam tu kitorang lepak kat mcd tc...
pastu gi khalsa....
dah bosan kat sana...kitorang blik smula ke tc...ha5...
menikmati breakfast ngan sun rise...

gambar nie aku tangkap waktu tu area kul 5.45 pagi....
he5...
waktu tu kitorang tgh makan mcd...he5....
cantik kan pemandangan...



nie time tgh makan mcd la kan....
tgh cawan pon thu...
menu pilihan aku pancake...
ngan beberape kotak rokok...
cerita tentang kami mnjadi hiasan pada malam tu...



gambar nie plak bile ktorang dah msuk campsite...
waktu tu tgh lapar...
he5...
jmpe plak anak kambing nie...
dikejar sepuas hati...
dah tangkap cadang nak bakar je..
tapi kesian coz kecik ag...he5..
so kitorang amek keputusan tuk amek gambar...
sebagai kenangan...ha5

Okeh...
tamat dah update aku buat kali nie....
ape yang aku nak bitaw and nak berlagak ngan korang...
aku ade kawan...and kawan2 aku best...
hu5...

ade time aku susah tuk share air mata...
and ade time aku senang tuk share senyuman...
^_^

tapi masih...aku perlukan awek...ha5
ayat xleh blah...

No comments:

 
;